Esta é unha
alegación que presentei a este proxecto xunto co grupo Eólicos na Mariña, así non. A
intención era que houbese unha alegación que puxese en primeiro plano os
temas relativos á saúde. Esto é un refundido de varios documentos
que me chegaron pero gustaríame seguir traballando no tema e se hai
persoas interesadas ter un contacto para ver de engadir máis aportacións.
Gustaríame suliñar que o proxecto contempla grandes movementos de
terras e maquinaria xunto da presa de Lexoso, onde
se atopa unha das tomas da auga de bébeda de Ribadeo e mais en un
ensanchamento da pista que vai paralela ao rego de Noceda que tamén
surte á devandita presa, pero na memoria do proxecto o encoro de Lexoso
NON EXISTE. Pola sua banda o Concello de Ribadeo non
ten decidido se vai presentar alegacións cando faltan 5 días para que se
peche o prazo.
SUBDELEGACIÓN DO GOBERNO EN GALICIA
Área de industria e Enerxía
Praza de Ourense, nº 11, A Coruña, C.P. 15003.
Don Evaristo Lombardero Rico, con DNI: Nºxxxxxxxxxx, con domicilio a efectos de notificacións en xxxxxxxxxxxx, Piñeira,
municipio de Ribadeo, provincia de Lugo, teléfono xxxxxxxxx.
EXPÓN:
Á vista do Anuncio da área
de Industria e Enerxía da Delegación do Goberno en Galicia polo que se
somete a información pública o Estudo de Impacto Ambiental e a
solicitude de Autorización
Administrativa Previa do Parque Eólico “FONTE BARREIROS” de 96 MW e a
súa infraestrutura de evacuación na provincia de Lugo; BOE de Lugo
número 246 de data 14 de outubro de 2021; Código do proxecto: Peol-383; e
á vista da corrección de erros publicada no BOE
número 282 de data 25 de novembro de 2021, por medio do presente
escrito realiza as seguintes alegacións:
1)INSUFICENTE CALIDADE DO E.I.A.
-
A execución do Proxecto do
Parque Eólico Fonte Barreiros leva aparellado o correspondente “Estudo
de Impacto Ambiental”, e tralo seu análise, considérase incompleto e
insuficiente.
Abonda dicir que adica 69 páxinas a resumir o proxecto avaliado mentres
abondan 10 páxinas para todo o inventario do medio natural e
socioeconómico: as características climáticas, xeolóxicas, das augas,
solos, vexetación, fauna, paisaxe, medio social, actividades
económicas. Do mesmo xeito, os inventarios de espazos naturais,
especies e bens patrimoniais son meras listas carentes dunha análise
alén da propia enumeración.
Este deslexo amósase tamén
nos apartados adicados a identificación de impactos e a súa avaliación,
carente de xustificación algunha nin base científica. Nos seguintes
puntos faise
unha somera relación dos aspectos nula, insuficiente ou deficientemente
tratados no EIA, particularmente no que atinxe á saúde humana,
consierándose que DEBERA SER REXEITADO POLA SÚAS DEFICIENCIAS.
DE AUGAS DO CONCELLO DE RIBADEO:
A traida municipal de augas de Ribadeo ten un punto de abastecemento na
PRESA DO LEXOSO, abastecida polo rego do mesmo nome e máis polo
rego de Noceda. Obviamente trátase de un punto da máxima sensibilidade
localizado nun lugar inmediato a
onde o proxecto ten previsto importantes movementos de terra, pol
tanto con presencia e actuación de grandes máquinas excavadoras e de
transporte. Sin embargo este punto de alto risco non está identificado
no inventario e non se teñen en conta os probabeis
verquidos e impactos sobre a auga de bébeda e consumo humano, nen os
graves efectos que pode ter sobre a saúde pública que non están
avaliados no EIA.
3) IMPACTO ACÚSTICO
O impacto acústico dos
parques eólicos, xerado tanto pola mecánica como da aerodinámica da súa
actividade, representa un dos principais impactos para as persoas, a
fauna e os hábitats,
polo que a análise profunda nesta materia resulta imprescindible.
Porén, neste caso o Impacto Acústico derivado da actividade do propio
parque unha vez iniciada a súa vida útil resulta insuficiente, vago e
impreciso. De feito, o estudo non revela os factores
tidos en conta no modelado do ruido xerado e a súa trasmisión, aínda
que polo resultado obsérvase que non se tivo en conta o vento, e que se
empregou un modelo que trata o ruido coma se estivera xerado por unha
fonte puntual e omnidireccional, cousa xa superada
na actualidade. Pola outra banda, non se fixo unha análise diferenciado
por bandas de frecuencia pese ás evidencias científicas da diferente
capacidade de trasmisión e efectos entre entre frecuencias altas e
baixas.
4) RADIACIÓN ELECTROMAGNÉTICA
O estudio non recolle o
nivel de “RADIACIÓN ELECTROMAGNÉTICA” emitida polos aeroxeneradores ás
liñas eléctricas, nin o impacto sobre a saúde dos habitantes da zona nin
á fauna. No
momento actual xa hai abondos estudos que relacionan as concentracións
da hormona melatonina co desenrolo de diversos tipos de cáncer. Existen
evidencias científicas de que a melatonina
podería suprimir a formación de algús tumores polo que unha radiación
que reducise a producción de melatonina en humanos, estaría relacionada
con aquelas enfermedades (ver publicacions científicas de Boorman et
al., 1999, McCormick et al., 1999, Lagroye et
al., 2011, ou a de World Health Organization, 2002, concretamente os
Capítulos 4º y 5º). Cada vez hai menos dúbidas no mundo científico de
que existe unha relación directa entre a exposición a campos
electromagnéticos e diversas afecciones á saúde. Son abondo
coñecidos os estudos da Universidade de Oxford (Draper et al., 2005)
que relacionan este tipo de contaminación ca leucemia infantil ou co
incremento de cancro infantil. Outros autores tamén atoparon risco de
contraer leucemia infantil en fogares con nenos
a menos de 600 m de líñas de outa tensión (Copes, R., & Barn, P.
(2008). A Alianza Internacional de Campos Electromagnéticos (IEMFA)
publicou no 2011 un informe e declaración de consenso científico sobre
os riscos dos campos electromagnéticos
(http://www.iemfa.org/seletun-statement/),
incluidos os de frecuencia extremadamente baixa, como os que se xeneran
nas líñas de outa tensión ou nas estacions eléctricas transformadoras
(v.gr. Sirav et al., 2014).
5) OUTROS IMPACTOS SOBRE A SAUDE
Ademais do devandito impacto dos ruidos a
contaminación lumínica, las ondas sónicas de baixa frecuencia, as ondas
electromagnéticas e otros
actúan de maneira individual e sinérgica, con
efectos que se potencian en función da proximidade das persoas as
instalacions, así como o tempo de exposición. Outos niveis de ruido
xenerado polas turbinas eólicas (aeroxeneradores) asocianse
ca prescripción de medicamentos para durmir e antidepresivos entre os
ancians, o que suxiere que o ruido ao aire libre xenerado polas turbinas
eólicas pode estar asociado ca perda de calidade do sono e a saúde
mental. (Poulsen et al., 2019).Asemade teñense
descrito o impacto de ions na calidade do sono mediante a interrupción
obxectiva do mesmo, reflexada por unha maior frecuencia de despertares,
proporción reducida de sono en fase mais fonda, ou a reducción do sono
na fase N2 (e.g. Smith M.G. et al., 2020).
Dos anteriores argumentos desprendese a recomendación de aplicar,
nos parques eólicos, maiormente en casos como o actual no que se
proxecta a instalación de enormes estructuras escasamente estudadas a
nivel mundial e mesmo nas
instalacions eléctricas de outa tensión, o Artígo 3 da Ley 33/2011, de 4 de outubro, General de Salud Pública, sobre
o principio de precaución, que di “La
existencia de indicios fundados de una posible afectación grave de la
salud de la población, aun cuando hubiera incertidumbre científica sobre
el carácter del riesgo, determinará la cesación, prohibición
o limitación de la actividad sobre la que concurran.”
Asemade invocaremos aquí o artigo 43 da Constitución Española que di:
1. Se reconoce el derecho a la protección de la salud.
2. Compete a los poderes
públicos organizar y tutelar la salud pública a través de medidas
preventivas y de las prestaciones y servicios necesarios. La ley
establecerá los derechos
y deberes de todos al respecto.
3. Los poderes públicos
fomentarán la educación sanitaria, la educación física y el deporte.
Asimismo, facilitarán la adecuada utilización del ocio.
SOLICITA:
1º.-
Que se teñan por presentadas as anteriores alegacións dentro do prazo e
forma establecidos,
e seguindo o legal transcurso do procedemento se acepten e no momento
oportuno se produzan as necesarias modificacións no expediente de
referencia.
2º.- Que como parte interesada, me realicen tódalas notificacións que procedan, e de acordo
co artigo 86.3 da “Ley 30/1992, de 26 de novembro, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y el Procedimiento Administrativo Común”,
solicítase a esta Administración que remita resposta razoada e xustificada a tódalas alegacións presentadas.
3º.-
Que a Declaración de impacto ambiental se considere negativa ou
desfavorable, en razón
dos datos expostos no presente documento de alegacións, e que non se
outorgue a Autorización administrativa previa do parque eólico Fonte
Barreiros, e en consecuencia
se desestime a execución do proxecto. Que non se outorgue a Autorización administrativa previa.
Ribadeo, cinco de xaneiro de 2022
Asdo.-Evaristo Lombardero Rico