‘As bicicletas son para o verán’ é o título dunha película que trata de aproveitar algo que se considerou por moita xente moitas veces de xeito subconsciente. Parece que como no inverno fai frio e chove máis, ‘no é tempo de bicicletas’.
En Ribadeo, no verán, certo, hai máis bicicletas, en particular, de xente moi nova, e porque ademais do tempo, hai máis poboación.
Chegado o comezo do curso, co asentamento da poboación local e desaparición de visitantes, tamén o número de bicicletas que se ven se asenta pouco a pouco nuns mínimos. Mais eses mínimos medran cada ano.
Por outra banda, en Ribadeo, dende o mes de marzo lévase celebrando os primeiros venres de mes unha concentración ciclista – #ribadeoenbici -para reivindicar a atención ós ciclistas. Como algo festivo, pero tamén reivindicativo. Ben diferente da ‘festa da bicicleta’ que tivo lugar o pasado domingo como parte dun circuíto festeiro impulsado dende hai varios anos pola Voz de Galicia e respaldado polo goberno municipal. Neste caso, o importante parecía ser a foto cun sorriso nos beizos, mais ese apoio despois de, como dixen, varios anos, non se ten traducido en algo tanxible de apoio á circulación das bicicletas, seguridade ciclista ou impulso do uso da bicicleta. Mentres, un primeiro grupo de bicicletas para alugar pensado para ós turistas pasou a mellor vida despois de pouco uso, e un novo remprazo cedidas en convenio con Decathlon (publicitadas como tal no seu día) parece que está tendo mellor acollida e coidado (se ben o verán xa pasou e o seu paso polas rúas caeudrásticamente)
Hai anos, en reunións mantidas despois de avisar a quen poidera interesarlle, o concello tentaba construír un plan de mobilidade dentro dun paquete de accións impulsado polo daquela técnico de medio ambiente. O seu cese rematou asemade co conxunto do plan, e ideas como unha rede urbana de sendas ciclistas que comunicara diversas zonas do centro do pobo con áreas como a zona escolar, sinxelamente esquecidas.
Así, neste caso, nin coa cidadanía nin sen ela. Hai máis bicilcetas, máis tráfico, máis poboación que hai anos, mais non está contemplado nas accións -non son capaz de saber se nas mentes- do concello unha protección e impulso das actividades con bicicleta, por máis que o tráfico a motor e catro rodas, cos seus inconvintes, molestias e contaminación estea a ser combatido nas vilas en todo o mundo.
As antigas bicicletas de préstamo, na oficina de turismo no 2008, e unha no auditorio, no interior, aparcada ese mesmo ano