Din que a principal lei do mercado no sistema capitalista é a da liberdade de balance entre a oferta e a demanda. Pero que, na realidade, está enturbiada por moitos factores, deixando dita liberdade anulada, por exemplo, en función da regulamentación legal ou da forza de intervención de intereses particulares.
Sábado presentous en Ribadeo a oferta para que ENCE siga a considerar Ribadeo como punto principal de embarque. E, ó ler na prensa as condicións, na cara debeuseme de manifestar o pouco que sei de economía. As condicións inclúen ampliar o atraque do porto de Mirasol, dragar o canal e unha rebaixa en taxas de máis do 50% a partires das 250.000 toneladas. A esixencia sería un contrato por 5 anos. E pónse tamén na balanza o impacto sobre o emprego no occidente astur.
É evidente que funcionou a oferta e a demanda, pero tamén ó tempo manifestouse a distorsión do mercado e o tempo de resposta de Portos de Galicia como institución. Unha semana despois da sinatura de ENCE con FEVE e o Principado coa aportación de 2M€ para o ramal de carga en Navia, parece que a cousa vai desfasada. O apelar o emprego asturiano no occidente, cousa que coido que non se produxo antes, parece que debera ser tido pulsada tempo hai polos concellos do occidente asturiano. O dragado do porto é algo que se fai e estaba previsto seguir facendo (outra cousa é a argumentación a favor ou en contra de seguir metendo cartos nun porto interior ou mellor noutro exterior sen problemas de dragado). A ampliación do atraque en Mirasol e outra proposta anacrónica no sentido de que a fronte portuaria de Mirasol está partida sen vir moito a conto, como obra inconclusa dende a penúltima ampliación que sufriu o peirao, e que a claras luces un día ou outro tería que rematarse (a saber por que non se fixo ata agora, desperdiciando por exemplo a oportunidade de agora mesmo en marcha, ó poñer a fronte de amarre nivelada). Pero a rebaixa de taxasé o que máis me chama a atención. Aí se manifesta o tema da oferta e demanda con máis brío, e resulta incomprensible que a oferta poda supor unha minusvaloración de máis do 50%. Nunha empresa normal iso supoñería dicir que as ganancias son/eran draconianas, pois cunha rebaixa do 50% e contando os gastos, … Ou será todo cuestión de política, antes e agora? Unha vez máis, o mesmo que houbo que esperar a sábado para coñecer a proposta de Portos de Galicia, haberá que seguir esperando e quizáis dentro de anos se saiba de que ía a cousa…